čtvrtek 9. dubna 2020

Rybí salát ze zavináčů


Tak mě zase jednou honila mlsná a už delší dobu jsem měla chuť udělat si domácí rybí salát. Koupila jsem krásné šťavnaté zavináče, tak bylo rozhodnuto. Zbytek surovin má určitě každý doma. A s kupovaným se to rozhodně nedá chuťově srovnat, je skvělý.

Na přípravu budete potřebovat:

2 zavináče
1 cibule
1 střední mrkev
1 větší sladkokyselá okurka
sterilovaný hrášek dle chuti
cca 3 vrchovaté PL majonézy nebo bílého jogurtu
čerstvě mletý pepř

Postup přípravy receptu:

Mrkev překrojte podélně na 1/4 a uvařte ji naskus v okurkovém nálevu s trochou vody. Nebo vodu okyselte octem, osolte a trochu doslaďte. Cibuli nakrájejte na proužky ("céčka") a na minutu ji ke konci varu přihoďte spařit k mrkvi. Slijte a nechte vychladnout.
Okurku nakrájejte nadrobno, mrkev také a spolu s cibulí přendejte do misky. Vsypte hrášek. Zavináče rozbalte, zelí s cibulí překrájejte na menší části a ryby na kousky. Vše dejte ke zbytku do mísy, opepřete a spojte majonézou nebo jogurtem. Pokud budete dávat jogurt, bude potřeba asi trochu přisolit. Salát nechte v lednici uležet.



6 komentářů:

  1. Dobrý večer, právě jsem dodělala další mísu (ne misku...), ostatní saláty jsou taky super, ale na tomhle začínáme být decentně závislí. Vždycky jsem dělala rybí saláty, z kyselých i vařených ryb, ale ten nápad s křupavou zeleninou vařenou ve sladkokyselém nálevu je super. Dnes jsem tam ještě přidala řapíkatý celer - zatím dobrý!

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle se mi líbí,zítra jdu na to

    OdpovědětVymazat
  3. Doporučuju zavináče sloupnout / stáhnout z kůže ;) M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč odstraňujete kůži ze zavináčů?

      Vymazat
  4. Ja jeste pridavam jablko pokrajene na kosticky. Salat je velmi osvezujici , obzvlast v lete.

    OdpovědětVymazat