čtvrtek 7. května 2015

Tvarohový dort Míša s jahodami



Předem vás musím upozornit, že nejsem žádná zručná cukrářka. Ani se u nás moc zákusky nejí, spíš jenom k nějakým oslavám. Takže to nemám celkově tak nějak vychytané. Ještě ke všemu jsem vzala starší dortovou formu, u které mi špatně funguje zavírání, ale je menší a protože jsem použila právě tu, nešla mi otevřít a popraskala mi čokoláda. No, co nadělám, stejně se dortík  sní, je výborný. Vy budete určitě šikovnější než já :-).
Míšu miluju, když už sáhnu po nanuku, je to vždycky Míša. Mám ráda tu nakyslou chuť tvarohu a jahody v něm jsou opravdu výborné. Jahody použijte spíš menší nebo je nakrájejte na poloviny, lépe se to pak bude baštit. Recept není žádná novinka, určitě už jste někdy pekly. Tak snad pro ty,kteří ještě nezkoušeli, dávám recept, který jsem přizpůsobila z řezů na velikost dortové formy.



Na přípravu budete potřebovat:

Korpus:
4 vejce - zvlášť žloutky a z bílků ušlehat tuhý sníh
4PL moučkového cukru
1PL oleje
4PL polohrubé mouky
1KL prášku do pečiva
1PL kakaa

Na krém:
750g tvarohu
150 - 180g moučkového cukru ( podle chuti )
200g másla
+ 300g jahod ( i více )

Poleva:
60g čokolády na vaření
50g másla
1PL mléka

Postup přípravy receptu:

Nejprve připravíme těsto na korpus. Žloutky, cukr a olej vyšleháme do pěny a za stálého šlehání přisypeme mouku smíchanou s práškem do pečiva a kakaem. Lepší je to přes sítko, aby se nevytvořily hrudky. Do těsta postupně opatrně zapracujeme sníh, jen tak lehce stěrkou. Na dno dortové formy o průměru 26cm upevníme pečící papír a vlijeme těsto. Vložíme do trouby rozpálené na 180C a pečeme cca 15 minut. Můžeme zkusit špejlí. Formu necháme trochu zchladnout a korpus vyndáme na mřížku, kde ho necháme vychladnout úplně.


Pak opatrně sundáme pečící papír a vložíme korpus zpátky do formy.Teď vymícháme krém. Rozpuštěné máslo vyšleháme s tvarohy, je lepší přidávat je postupně, a s cukrem podle chuti. Krém navrstvíme na korpus, trošku s ním poklepeme a stůl.


Jahody naskládáme na krém a vtlačíme je do něj. Stěrkou krém urovnáme, aby byly jahody schované.



A na polevu rozpustíme ve vodní lázni nalámanou čokoládu s máslem a nakonec vmícháme lžíci mléka nebo smetany. Nalijeme na dort a urovnáme.


Dort vložíme do lednice a necháme ztuhnout, nejlépe přes noc, ale minimálně na dvě hodiny. Ještě než čokoláda úplně ztuhne, odkrojte ji kolem dokola nožem nahřátým v horké vodě. Krájíme také nahřátým nožem.






18 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Evi moc děkuju. Zas taková nádhera to v mém podání není, ale výborný je :-)

      Vymazat
  2. ...to jsme na to s tou cukrařinou podobně, já radši připravuju pořádný kus masa :-) Tvarohové dezerty miluju! hezký den! Svatava

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Svatko, s masem jsem taky velký kamarád. Akorát musím vylepšit ten styling a fotky, ale to už mě naučíte vy :-)

      Vymazat
    2. Fotky máš krásné! moc se těším na viděnou! S.

      Vymazat
    3. ježiš, omlouvám se za tykání :-)

      Vymazat
    4. Já jsem ráda za tykání, kolegyně :-)

      Vymazat
  3. Míša rezy robím často. Výborný nápad s tými jahodami – o dva-tri týždne nám dozrejú, potom vyskúšam i túto verziu. Krásny deň a vďaka za inšpiráciu! Vierka.

    OdpovědětVymazat
  4. Andreo,
    tak ten musím vyzkoušet, hned jak bude sezóna jahod !
    Míšu také miluji už od dětství, je to snad jediná dobrota, která má stále stejnou chuť :-)
    Zrovna před chvílí jsme jednoho mlsala ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Všem vám moc děkuji za milé komentáře a pokud zkusíte, můžete mi na facebook poslati fotku :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Perfektní recept, vyšel mi skvěle. Děkuji! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, tak to jsem moc ráda. Díky za vyzkoušení a zprávu ;-)

      Vymazat
  7. Dobrý den, můžu se zeptat na velikost formy? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, dort vypadá krásně. O víkendu ho vyzkouším :-)

      Vymazat
  8. Zdravím, zrovna se chystám dělat tento skvělý dezert. Ale zajímalo by mě jestli toho tvarohu není nějak moc? A jaký se tam dává,normální polotučný?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se omlouvám za pozdní reakci, ale vůbec mi nechodí maily s komentáři, takže jsem dotaz zjistila až teď. Tvarohu je opravdu hodně, ale dva se určitě vejdou mezi pláty těsta, musí být silná vrstva a ještě na pomazání dortu. ;-)

      Vymazat