pátek 2. prosince 2016

Rýžovar Tefal - recenze


Jak už jistě o mně víte, jsem milovníkem asijské kuchyně a tím pádem se u nás často vaří rýže. Nebaví mě ji při vaření pořád hlídat nebo nechávat dojít v troubě apod. , a tak jsem chtěla vyzkoušet některý z rýžovarů. Slyšela jsem, že jsou to báječní pomocníci při její přípravě. A jelikož spolupracuji se společností Tefal , která slaví 60 let na trhu, byl mi k vyzkoušení a recenzi poslán jeden z jejich výrobků Tefal RK102811 . A musím říct, že za mě teda palec nahoru ;-)




Taky se vám občas jako mně stalo, že z rýže se vyvařila voda a připálila se vám ke dnu hrnce? Já mám dodnes i po několika mytích na dně jednoho hrnce viditelné otisky zrníček. To se prostě tak stane, když děláte několik věcí najednou a na rýži se zapomene.


Ale to se vám rozhodně s rýžovarem stát nemůže, pokud dáte správné množství rýže a vody. To je vlastně všechno, co pro přípravu musíte udělat. Vsypat rýži pomocí odměrky a dát 1,5 - 2x více vody. Tedy poměr rýže a vody 1 : 1,5-2 . A osolit. Nádoba se dnem dotýká jakéhosi kulatého pružného výstupku, který zřejmě reguluje dobu vaření podle váhy obsahu nádoby.


Takže, když máme nádobu v rýžovaru včetně rýže, vody a popř. soli ( do značky max.), přiklopíme poklicí, sepneme tlačítko ON/OFF ( samozřejmě musí být  připojen ke zdroji ) a vpředu tlačítko pro zapnutí. Rozsvítí se oranžově display COOK. Rýže se vaří tak dlouho, dokud je potřeba. Rýže je krásně načechraná a měkká tak akorát. Zapínací tlačítko  se při dovaření samo přepne do režimu nahřívání  KEEP  WARM, který udržuje rýži stále teplou, ale už dál neměkne. Velká výhoda ;-)


Tento rýžovar má krásné jednoduché černé provedení, nádoba na rýži má objem 3 litry. Součástí rýžovaru je i plastové síto, které můžete položit na nádobu a poklicí přiklopit. Budete tak připravovat současně jak rýži, tak třeba zeleninu, rybu nebo asijské knedlíčky na páře. Výhodné a čas šetřící ;-)

Veškeré příslušenství, což je vyjímatelná nádoba na rýži, plastové síto, poklice, odměrka a lžíce na rýži, můžete v klidu umývat v myčce ... takže taky výhoda.

Pro mě bude rýžovar i velkým pomocníkem při pořádání kurzů asijské kuchyně, kdy opravdu není čas na to hlídat rýži, aby byla perfektně uvařená ;-) Rýžovaru třikrát SLÁVA ! :-D

24 komentářů:

  1. Prosím o informaci - zakoupil jsem si rýžovar Tefal Classic 2 s tím, že mi prodavačka na můj dotaz informovala, že v tomto přístroji lze uvařit i jednu porci rýže ( žiji sám, 70-letý senior)Ale bohužel to se mi ani opakovaně nepovedlo. Spokojen jsem nebyl ani s dávkou na 2 porce. Až teprve 4 porce se uvařily jakž takž.Povedla se rýže basmati, obyčejná dlouhozrnná serovněž moc nepovedla. Kde dělám chybu? Můžete mi prosím poradit jak správně postupovat při menších dávkách? Chybou je, že k přístroji není dodáván lepší (polopatický návod)jak vařit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, asi bych potřebovala od Vás více informací ... co se na rýži nepovedlo, byla rozvařená nebo naopak nedovařená, kolik jste dal v poměru k rýži vody ...? Já používám doma jen rýži basmati, s tou mám nejlepší zkušenosti a i nám nejvíc chutná.

      Vymazat
    2. Dobrý den, vařte přesně podle návodu, viz výše. Na jednu odměrku rýže max. 1,5 odměrky vody. Vařím takto poněkolikáté jasmínovou rýži a vždy se povedla. Hodně úspěchů.

      Vymazat
  2. Dobrý den,asi hloupí dotaz,ale dá se v ryzovaru udělat soucasne brambory a maso? Nemohu nikde najít nějaký návod a tak nevím jak mám přístroj obsluhovat. Děkuji za odpoved

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, s masem teda vůbec zkušenost nemám, zkoušela jsem jen nad rýží na pařáku připravit zeleninu, a ta byla dobrá. Je ale lepší dělat zeleninu jen nad vodou nebo nad menším obsahem pod pařákem. Pokud děláte nad větším nožstvím rýže a vody, dost to probublává do pařáku ;-)

      Vymazat
  3. Dobrý den, chtěl bych se zeptat, na co je ta platová průhledná věc, která se vkládá do ucha hrnce? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, včera jsem nad tím taky přemýšlela..... myslím, že na odkládání poklice :)

      Vymazat
    2. Nikde tam tahle součástka nebyla zakreslená a popsaná, ale jde s ní nadzdvihnout ta vnitřní nádoba. Já ji teda nepoužívám, ale bude tam k tomu účelu.

      Vymazat
    3. hledal jsem všude a nenašel...Děkuji za odpovědi :)

      Vymazat
    4. Je na odkládání té černé plastové lžíce.

      Vymazat
    5. No tak sláva, konečně jsme se dopátrali, k čemu slouží. Díky ;-)

      Vymazat
    6. Děkuji za odpověď, taky jsem hledal k čemu ta součástka je. Na odkládání lžíce by mě to nenapadlo :-)

      Vymazat
    7. Dobrý den,
      na odkládání lžíce? To asi ne, proč by to mělo po stranách ty zarážky na "zaseknutí za okraj" Drží v tom přesně ta velká nádoba, ale obráceně :-)) což je k ničemu.

      Vymazat
    8. Tak jsem na to už přišel. Samozřejmě, že na lžíci je to TOTÁLNÍ KRAVINA :-))))))

      Dává se to tím UCHA hrnce a pak tam do toho vložíte POKLICI!

      ;-))))))))))))))

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,
    máte někdo zkušenosti s rýžovary od značky Sencor? Tefal je osvědčená kvalita obecně a ne Sencor se hodně nadává s ohledem na jiné spotřebiče, ale cena je podstatně nižší. Používali jste někdo někdy nějaký sencor? Na netu má celkem dobré reference na jednotlivé rýžovary.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tefal samozřejmě osvědčená kvalita je, obecně bych ale jen optikou ceny na spotřebiče nenahlížel. Z levnějších rýžovarů má například dobré ohlasy a recenze na Heurece Gallet RC 150. Nabízí automatický provoz, ale třeba s ohledem na cenu je zde absence vložky pro vaření na páře. Je tak potřeba si ujasnit preference a pak koukat na nabízené vlastnosti spotřebiče, v tomto případě rýžovaru. Nízká cena nemusí automaticky znamenat nekvalitní zpracování (a platí to i naopak samozřejmě).

      Vymazat
  6. Dobrý deň ked dám naj vačiu porciu ryže tak voda z ryžovaru vyteka vedeli by ste mi poradiť ?

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý deň, dostala som ryžovar Tefal, ale nieje nikde návod. Takže moooc vás prosím o radu. Takže nasypem jednu odmerku ryze a 1,5-2 odmerky vody, zapnem to a uvarí sa a samo sa vypne? A so zeleninou ...dám vodu (netuším koľko) navrch priehradku do nej zeleninu zapnem a hotovo? Moc moc ďakujem za odpoveď. Júlia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Julia, dobrý den. Rýži vařte tak, jak píšete, je to i v článku. Jinak zeleninu doporučuji buď nad menším množstvím připravované rýže nebo jen nad samotnou vodou.

      Vymazat
    2. Ďakujem krásne. 🥰 A prosím vás aj pri zelenine aj pri ryži sa vypne ryžovar sam?

      Vymazat
  8. Dobrý den,

    mě zajímá hodně rýžovar od Xiaomi, konkrétně model Xiaomi Mi Induction Heating Rice 16061 který by měl být "chytrý" našel jsem ho ve srovnání a docela mě to zaujalo. Kolik stál ten váš od Tefalu? Je 2500 hodně vysoká cena? Díky moc :).

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkná recenze. Za nás je tento typ rýžovaru mezi nejlepšími v poměru cena/kvalita. Pro menší rodinu je dost velký. Zaujala nás i nádoba na přípravu zeleniny..

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den. V misce na vaření jsou 2 rysky. Jedná má označení hrnek a jedna litry. Proč jsou tam 2 a jak se používají jsem se ale nikde nedocetl. Pořadí někdo?

    OdpovědětVymazat