pátek 22. září 2017

Maďarská houbová polévka


Tuhle polévku jsem objevila v novém vydání časopisu Prima fresh. Jakmile jsem ji uviděla na titulní straně, tak jsem věděla, že ji musím vyzkoušet. Hub mám plné koše, tak jsem ráda za každý nový recept. Je to vlastně taková kulajda po maďarsku. Takže kdo má rád kulajdu, tahle polévka mu bude zaručeně chutnat. ;-)






Na přípravu budete potřebovat:

dvě plné hrsti pokrájených lesních hub
1 cibule
1 PL sladké maďarské papriky
2 PL hladké mouky
2 KL sójové omáčky
1 zakysaná smetana
kousek másla
šťáva z citronu nebo ocet
čerstvý kopr a petrželka
sůl a pepř
1 l vývaru

Postup přípravy receptu:

Na másle zesklovaťte na kostičky nakrájenou cibuli, přihoďte houby, osolte a za stálého restování nechte houby pustit šťávu. Jakmile se šťáva vypaří, přisypte mouku a ještě chvilku míchejte. Zaprašte paprikou, promíchejte, zalijte vývarem a sójovkou. Důkladně rozmíchejte. Nechte vařit 15 minut. Do zakysané smetany přidejte pár lžic horké polévky, aby se nesrazila a po částech vmíchejte do polévky. Dochuťte citronovou šťávou nebo octem, pepřem, odstavte a přidejte posekaný kopr a petrželku.




1 komentář:

  1. Tak takovou maďarskou polévku jsem ještě neměla :) houby mám ráda, tak někdy zkusím uvařit. Jen nám teď schází ty houby :-(

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat