čtvrtek 15. ledna 2015

Obalovaný květák pečený v troubě


Tento způsob pečení květáku jsem objevila na Topreceptech ( recept od Ivulinky ) před pár lety. Nemusíme předvařovat, nemáme od obalování upatlané ruce a nemusíme při smažení na pánvi stát u plotny a obracet.


Na přípravu budete potřebovat:

1 květák
2 vejce
hladká mouka ( cca 6 PL )
strouhanka
sůl
olej

Postup přípravy receptu:

Květák rozebereme na růžičky, velké rozpůlíme. Opláchneme a dostatečně osolíme. Květák nepředvařujeme, obalujeme ho syrový. Z vajec, mouky, soli a trochu vody vymícháme hladké těstíčko, ve kterém růžičky obalíme. Vidličkou je vyndaváme a postupně vkládáme do sáčku se strouhankou. Vždy rukou sáček uzavřeme a protřepeme. Květák se krásně ze všech stran obalí strouhankou.


Obalený květák pokládáme na plech vyložený papírem a politý olejem.
 

Růžičky svrchu ještě trochu potřeme olejem a dáme péct do trouby na 200C. Pečeme cca 40 minut dozlatova, v polovině pečení květák obrátíme.





22 komentářů:

  1. tak to vypadá super, určitě vyzkouším, smažený květák je moje milované jídlo, ale vždycky mám výčitky, že zase jím smažené, tenhle v troubě vypadá moc dobře. Díky za inspiraci. Pěkný den. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Evi zkuste. Já byla po prvním vyzkoušení mile překvapená, snad budete taky :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Bezva nápad,vždy jsem byla líná květák smažit.Bude příští týden.Už se těším. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. No právě, mě taky nebavilo u toho stát :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Super ;) Tak to uz budeme mit kvetak casteji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, tak to jsem ráda, že recept přijde vhod :-)

      Vymazat
    2. Již jsem vyzkoušela a byla nadšená, navíc všem chutnalo. ;)

      Vymazat
  6. Tak jsem ho vyzkoušela.Byl dobrý a hlavně nebyl cítit.Nemám ráda když se vaří,tu jeho vůni po celém bytě.

    OdpovědětVymazat
  7. Dnes jsem ho dělala poprvé a chuťově super a hlavně nemám zapraskanou kuchyň. Dávám jedničku s hvězdičkou.

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. jakožto závislák na smaženém květáku, ti za tento a spoustu dalších receptů moc děkuju :)
    Radim

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radime, já se ráda podělím o svoje zkušenosti v kuchyni a ráda slyším, že je ostatní využívají. Díky za milou zprávu ;-)

      Vymazat
  10. Vynikající - akorát já jsem na jeden větší květák spotřebovala 6 vajec.

    OdpovědětVymazat
  11. vynikajúce dnes som ho robil dík za radu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbez zač, jsem ráda, že recept koluje a zkouší ho stále více lidí ;-)

      Vymazat
  12. najlepsi aky som kedy robila :) robim tak dlhsie aj kvetak aj cuketu a teda musim len pochvalit mnam :) u mna ma 1 s hviezdickou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, že už to takto jednoduše peče spousta lidí, díky za zprávu ;-)

      Vymazat
  13. Způsob přípravy květáku je vynikající. Musím vyzkoušet. Díky

    OdpovědětVymazat
  14. Dneska jsem se inspirovala tímto receptem a už nikdy nebudu dělat květák jinak.místo hl.mouky jsem dala špaldovou. ..naprostá lahůdka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko to mám radost ;-) A já už květák i brokolici a žampiony taky jinak nedělám. Díky za milou zprávu, Andrea

      Vymazat
  15. Mám dotaz....když budu píct na horkovzduch...zkoušel jste někdo? Jak dlouho a na kolik stupňů? Díky moc

    OdpovědětVymazat