pondělí 11. září 2023

Nakládané papričky se sýrem

 

Nakládané papričky, ať už chilli nebo drobné rajčátkové, miluju. Nikdy neodcházím z obchoďáku od pultu s lahůdkami bez nich. Mám teda radši ty červené, trochu pálivé, než ty kulaté. A vzhledem k tomu, že mám letos velkou úrodu drobnách paprik odrůdy Hamík, tak jsem je naložila z vlastních zdrojů. Už jsem je zkoušela kdysi, ale nedošlo k nafocení a sepsání receptu na blog, takže tak činím dnes a napravuji. Určitě výbornou alternativou budou pálivé jalapeňo.

Na přípravu budete potřebovat:

30 malých papriček
500 g ricotty (popř. jiný krémový smetanový sýr, např. Lučina, Palouček, Gervais, Mascarpone nebo můžete různě nakombinovat)
3-4 stroužky česneku (dle chuti)
sůl
slunečnicový olej
sladkokyselý nálev... jaký jste zvyklí připravovat třeba na nakládané okurky (bez koření a ostatní zeleniny)
Můžete použít ten můj zde. Bude vám ho stačit přibližně 3/4 l, tak si přizpůsobte množství surovin

Postup přípravy receptu:

Papričkám odřízněte vršek se stopkou, zbavte je semínek a vložte do sladkokyselého nálevu, ve kterém je podle velikosti povařte cca 7-10 minut. Měly by zlehka změknout, zgumovatět a převzít chuť láku. Vyjměte je, nechte okapat a vychladnout.
Mezitím si připravte náplň. Sýr by měl být pokojové teploty, lépe se vám pak pak budou papričky plnit. Jednoduše smíchejte sýr s drceným česnekem, osolte podle chuti. 
Papričky se nejlépe plní cukrářským sáčkem s ustříhnutou špičkou. Naplňte je od špičky po okraj, můžete je nožem zarovnat. Poté je postavte do nějaké nádoby vedle sebe špičkou dolů, sýrem nahoru, a vložte do lednice ztuhnout. 
Cca za hodinu je můžete naskládat do sklenic. Do každé sklenice dejte 4 PL sladkokyselého nálevu, ve kterém se papričky vařily a dolijte nad obsah olejem tak, aby bylo vše potopené. Uzavřete a vložte do lednice. Nechte uležet pár dní.
Pokud budete postupně odebírat, vždy dbejte na čistotu a důkladně uzavírejte.
Viděla jsem i recept, kde se krémový sýr míchal s balkánským nebo fetou. To vyzkouším příště. A můžete do sýru přidat i bylinky, třeba bazalku. 
 

 


2 komentáře:

  1. Kdybyste se zašli někdy podívat za mnou do kuchyně tka tam uvidíte něco strašného. Já si vůbec po sobe neuklízím když zrovna nepřijde nějaká návštěva. Někdy mě to vlastně samotnou až štve. Jsem z toho dost na prášky.. Achjo. Přitom jsem si chtěla koupit nové produkty na hubnutí ZDE, ale nemám to kam dát.

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě vyzkouším, mám úrodu paprik a toto je zajímavý recept .Zdravím a děkuji. Jana

    OdpovědětVymazat