pátek 21. října 2016

Polévkovač Tefal Easy Soup - moje recence


Slibovala jsem vám sepsat moje postřehy po vyzkoušení dodaného malého spotřebiče společnosti Tefal, a to polévkovače Easy Soup.  Tak tady je ;-)

Moc malý teda rozhodně není, myslím tím jako celek. Je dost velký a do klasické linky si ho rozhodně nepostavím, protože se mi tam jednoduše nevejde. Jedině v případě, že víko sundám a položím vedle. A není to ani žádný lehoučký hrníček, zvlášť když ho máte plný polévky.

Oproti tomu samotná vnitřní nádoba na přípravu polévky je pro naši čtyřčlenou rodinu objemově malá. Objem vnitřní nádoby je 1,2l, což je tak na max. 4 menší porce. Pro milovníka polévek, jakým je můj manžel, je toho prostě málo. Ale věřím, že někomu to postačí. Já vařím většinou polévky na dva dny, a tak vařím ve větším hrnci.

Polévkovač se skládá ze dvou hlavních částí, obě jsou opatřeny madlem. Na horní části je umístěn jednoduchý display s tlačítky pro zvolení automatických programů. V tomto víku je také umístěn mixér s ostrými noži s motůrkem. Víko není ke spodní části ničím upevněno, takže pozor, pokud s polévkovačem chcete manipulovat, vždy jen za boční držadlo ! Druhá část je samozřejmě nádoba na vaření a spodek je protiskluzově zabezpečen.


V polévkovači můžete připravovat krémové polévky nebo s kousky, na oboje je tam zvlášť tlačítko na displeji. Někde psali, že lze připravovat i vývar, což se mi zdá jako nepravděpodobné vzhledem k celkově krátké době vaření polévky. Raději vývar použít už připravený, pokud je do polévky potřeba. Také pokud polévka vyžaduje nějaký třeba cibulový základ, je nutné si jej připravit v jiné nádobě a pak ho teprve vložit do nádoby polévkovače. Tohle je trochu věc nepraktická.



Na druhou stranu když chceme připravit jakoukoliv krémovou zeleninovou polévku, nemusíme se vlastně o nic starat. Program trvá 23 minut. Vložíme na stejně velké kostičky nakrájenou zeleninu ( nevkládat mraženou, tu nechte zcela povolit ), přilijeme tekutinu, ochutíme a sepneme tlačítko pro polévku krémovou. Vrtulka nám během vaření sama několikrát polévku umixuje dohladka. V případě, že chcete do polévky během vaření cokoliv přidat ( chtěla jsem do dýňové přilít kokosové mléko ) program se zastaví a po opětovném vrácení víka se zapne od začátku. To mi trošku vadí.

Pokud vaříte polévku s kousky zeleniny, případně brambor nebo masa, zvolíte příslušný program. Maso jsem zkoušela vložit na malé kousky nakrájené kuřecí, to se uvařilo dobře, ale jiné bude myslím po ukončení programu ( 25 minut ) tvrdé.
Po ukončení obou programů, jak na polévku s kousky nebo krémovou, se sepne automatické udržování tepla, které nám polévku 40 minut dohřívá.

Takže, máte hotovou polévku a jak ji z nádoby co nejlépe dostat? Budete muset asi sáhnout po naběračce a případně stěrce, protože z nádoby se obsah špatně nalévá. Nemá žádný zobáček, kterým bychom polévku nalili.

Rovněž můžete ve spotřebiči připravovat různá pyré, ovocné přesnídávky, mléčné koktejly, smoothie nebo třeba těsto na palačinky, stačí zmáčknout pouze samostatné tlačítko pro mixování .
Myslím, že tento polévkovač nejlépe využijí maminky s malými dětmi k přípravě mixovaných i hrubších příkrmů. Vloží ingredience, podlijí, zapnou program a mohou se věnovat opět svým ratolestem. Program po ukončení zvukově oznámí, že je hotovo.

Poslední funkcí je samočistící program. Po vyprázdnění nádoby se naplní vodou, stiskne se tlačítko a nečistoty se uvolní od stěn a dna nádoby, pokud není silně znečištěna nebo připálena. Celá nádoba se nesmí samozřejmě nořit do vody, vzhledem k přívodu elektřiny.

Tak to je asi ode mne v kostce vše k polévkovači Easy Soup od Tefal .








3 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Není zač. Snad to bude lidem prospěšné čtení při rozhodování zda koupit či nikoliv ;-)

      Vymazat
  2. Tak mi přijde, že to není moc užitečný pomocník podle recenze. :D To nemyslím zle, ale spíš to vidím do domácnosti, co mám já - s partnerem, bezdětní - případně start-up pro všechny, kdo se teprve vařit učí a občas potřebují narychlo jen něco slupnout.. :)

    OdpovědětVymazat