neděle 26. července 2020

Rybízová chilli omáčka


Jsem milovník pikantních věcí, chilli papričky mám ráda, a hlavně mám ráda sladkokyselé pikantní omáčky. Už několik let v létě připravuju z vysluněných domácích rajčat chilli džem, je výborný, mrkněte.
Letos je hodně rybízu, a tak mě napadlo zkusit něco podobného jako z rajčat. Rybíz se výborně hodí k sýrům a bude tak jejich skvělým doplňkem. A určitě se najde i jiná kombinace. 



Na přípravu budete potřebovat:

1 kg omytého červeného rybízu zbaveného stopek
1 PL octa balsamico
1 PL créma balsamico
cca 4cm kousek zázvoru
3-4 stroužky česneku
1 chilli paprička (podle chuti a pálivosti přidejte, kolik vám bude vyhovovat)
třtinový cukr
sůl
pár snítek tymiánu a saturejky


Postup přípravy receptu:

Rybíz vsypte do hrnce, přidejte cca 4 PL třtinového cukru, octy, osolte a přilijte malinko vody. Jen tak centimetr ode dna. Přiveďte k varu, vhoďte bylinky, najemno nastrouhejte do směsi zázvor, česnek a přidejte najemno posekanou chilli papričku. Při mírné teplotě nechte rybíz rozvařit. Ochutnávejte a podle potřeby dochucujte cukrem, octy, případně solí. Každý rybíz je jinak kyselý, tak musíte množství ingrediencí přizpůsobit svým chutím.
Jakmile jsou slupky a zrníčka oddělená, směs propasírujte. Zbytky ještě vraťte do hrnce, podlijte opět trochou vody a nechte ještě provařit. Opět propasírujte a hladkou směs ještě nechte probublávat do požadované husté konzistence.
Omáčku můžete zavařit, ale postačí, když ji horkou nalijete do sklenek, zavíčkujete a otočíte dnem vzhůru. Tak je nechte zcela vychladnout. Po otevření uchovávejte v lednici.

2 komentáře:

  1. Děkuji za inspiraci, měla jsem rybíz v mrazáku z léta a hledala jsem něco jiného než recept na sladkou marmeládu, tahle omáčka je výborná, jen jsem neměla stejné bylinky, tak jsem tam dala skořici a hřebíček, k sýrům i k masu to pasuje také :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak super, jsem ráda, že rybíz našel využití, díky za milou zprávu

      Vymazat