sobota 8. června 2019

Bezový sirup se zázvorem a limetkou (za studena)


 Vůně rozkvetlého bezu je pro mě hrozné lákadlo. Každý rok dělám několik várek bezového sirupu, protože to je pro mě nejlepší domácí sirup ze všech. A jelikož mám v létě ráda i zázvorovou limonádu a svěží vůni a chuť limetek, letos jsem sirup vylepšila o tyto dvě ingredience. Musím vám říct, že je boží 😉😋. Žádné zdlouhavé vaření, jen za studena. Všechny vitamíny a chutě zůstanou ve šťávě.



Na přípravu budete potřebovat:

20 velkých květů bezu černého
2 limetky
cca 10 cm zázvoru
80g kyseliny citronové
2l převařené zchladlé vody
1,5kg cukru ( já používám tmavý třtinový, tak šťáva má samozřejmě tmavší barvu )

Postup přípravy receptu:

Bezové květy zbavte případných nečistot nebo hmyzu. Já je nemyji, aby se nevymyl pyl, musí se sbírat na místech, kde se nepráší nebo se jinak neznečistí. Zázvor oloupejte, nakrájejte na plátky a zlehka je posekejte tupou stranou nože, aby pustily více chuti. Ve vodě rozmíchejte kyselinu citronovou, přidejte květy, kolečka limetek a zázvor. Vše musí být potopené. A nechte 24 hodin louhovat. Druhý den slijte přes plátýnko, přidejte cukr a důkladně rozmíchejte. Šťávu (sirup) slijte do důkladně vymytých lahví a uzavřete. Šťáva se může i sterilovat při 80C stačí 20 minut, ale není to nutné, nikdy se mi nezkazila.





1 komentář:

  1. A treba asi skladovať v chladničke že? To by bol pri 2-3 dávkach asi problém 🙂

    OdpovědětVymazat