pátek 1. května 2020

Pikantní cizrnová polévka po mexicku


Zbylo mi nějaké mleté maso, tak jsem si říkala, že uvařím rychlou gulášovku. Ale pak jsem si vzpomněla, že mám ještě plechovku cizrny ve slaném nálevu a jelikož máme rádi luštěniny, tak jsem vymyslela aspoň nějakou změnu. A koření polévce dodá skvělý šmrnc. Kdo má rád pikantní jídla, určitě chilli nešetřete.

Na přípravu budete potřebovat:

cca 350 g mletého masa (použila jsem krůtí)
1 plechovka cizrny (nebo odpovídající množství uvařené)
250 ml rajčatové passaty nebo velký rajčatový protlak
1 velká cibule
2 stroužky česneku
1 PL sladké mleté papriky
1/4 KL mletého římského kmínu
1/4 KL mletého koriandru
1 KL uzené papriky
drcené chilli a pepř podle chuti
sůl
olej
čerstvý koriandr (kdo má rád)

Postup přípravy receptu:

Na oleji zesklovaťte na kostičky nakrájenou cibuli, vhoďte mleté maso, osolte a restujte, dokud se maso nerozpadne na drobné kousky. Přisypte koření, promíchejte a vlijte rajčatovou passatu nebo vmíchejte protlak. Zalijte vodou nebo vývarem tak, aby nad masem byly cca 2 cm a pomalu duste půl hodiny. Tekutiny nesmí být moc, aby nebyla polévka příliš řídká. Nakonec přidejte cizrnu, posekaný česnek a vařte ještě 5 minut. Dochuťte případně solí a chilli. Při podávání posypte koriandrem nebo petrželkou.




Žádné komentáře:

Okomentovat