neděle 10. srpna 2014

Cuketová omáčka do zásoby ( Uncle Bens )


Na přípravu budete potřebovat:

1kg cukety bez semen
1kg paprik ( červené, bílé ... )
700g cibule
700g mrkve
500g rajčat
1 velký kečup ( 500ml)
1 sladká chilli omáčka
3 velké rajčatové protlaky

6PL sójové omáčky
6PL worcestru
2PL cukru
1PL soli nebo podle chuti
možno použít i česnek
olej cca 100 - 150ml

Postup přípravy receptu:

Zeleninu nakrájíme na kostičky. Na oleji zesklovatíme cibuli, přidáme zeleninu, osolíme a 15 minut restujeme. Poté přidáme zbytek ingrediencí, provaříme a směsí plníme skleničky. Kdo chce může ke konci přidat posekaný česnek. Sklenice sterilujeme při 80C 15 minut. Omáčka je vhodná na těstoviny, pod maso ... dle libosti.





6 komentářů:

  1. Dobrý den, tak hlásím, že jsem dnes udělala první dávku cuketové omáčky. Je výborná a v tom vedru to byl teda nářez. Ale je hotovo a v zimě se bude hodit.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj,
    také jsem právě dovyrobila tuto omáčku, je naprosto skvělá, v zimě jako když najdeme. Už jsem zkusila i cuketovou směs na topinky,též je výborná, moje polovegetariánská dcera jásá.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem ráda, že recept už vyzkoušela spousta lidiček, každoročně dělám z několika dávek. Díky všem :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, můžu se zeptat na kolik a jak velkých sklenic je tato dávka? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuším asi kolem 15 - 20 sklenek velikosti velké tatarky. Podle toho, jak taky zeleninu hrubě nakrájíte.

      Vymazat
    2. Děkuji, určitě vyzkouším.

      Vymazat