úterý 23. března 2021

Wool Roll Bread

Po Instagramu teď koluje tento Wool Roll Bread, česky bych to asi nazvala klubíčkový závin, protože po upečení to vypadá jako z vlny. Těsto není příliš sladké a je krásně vláčné. Původně je těsto do dortové formy 20 cm, tu já bohužel nemám, takže mám v klasické 26 cm. Původně se všechny části krásně spojí, mně zůstala uprostřed mezerka, ale to nic nemění na skvělé chuti. Viděla jsem i jednotlivé dílky vložené do malých formiček a byly také nádherné a šlo by to péct i třeba v chlebíčkové formě. Prostě představivosti se meze nekladou.

Zrovna tak bych Wool Roll Bread zkusila ve slané verzi, to těsto je fakt univerzální. Takže vynechat cukr a promazat třeba pestem z medvědího česneku, mňam ...


 

Na přípravu budete potřebovat:

V původním receptu je hodně hustá smetana, já měla 33% a byla řidší, takže jsem musela použít 325-330 g mouky.
 
300 g hladké mouky
30 g krupicového cukru
80  ml vlažného mléka
3 g sušeného droždí
100 ml vysokoprocentní smetany 
špetka soli
1 vejce

Náplň: 
Použijte, co máte rádi, mák, skořici s cukrem, nutelu, nastrouhanou čokoládu, povidla, vymačkaná nastrouhaná jablka se skořicí, marmeládu ...
 
 
Postup přípravy receptu: (fotopostup níže)
 
Do vlažného mléka vsypte sušené droždí a promíchejte. Nechte min. 15 minut stát. Do mísy prosijte mouku, přidejte cukt, sůl, vejce a smetanu. Po oživení kvasnic je spolu s mlékem vlijte ke zbytku do mísy. Vypracujte hebké nelepivé těsto. Musíte mísit alespoň 10 minut.
Z těsta vytvarujte bochánek, vraťte ho do mísy, přikryjte utěrkou a nechte v teple alespoň hodinu kynout, dokud nezdvojnásobí svůj objem.
Poté těsto vyklopte na pomoučenou pracovní plochu, prohněťte a rozdělte na 5 stejných částí. Opět z nich vytvořte bochánky a nechte ještě 15 minut kynout. 
Připravte si dortovou formu o velikosti cca 20 cm, vyložte dno pečicím papírem a boky vymažte máslem.
Z každého bochánku vyválejte oválnou placku a polovinu nařežte na tenké proužky. Použila jsem plastovou stěrku. Na plnou polovinu naneste náplň a srolujte směrem k proužkům. Každý díl vložte ke straně formy. Zakryjte a nechte další hodinu nakynout.
Po hodině pomažte nakynuté "smotky" mlékem, vložte do trouby rozpálené na 170 °C a pečte cca 20 minut dozlatova. Zkuste špejlí.











Žádné komentáře:

Okomentovat