středa 21. března 2018

Avokádové lanýžky (Truffles) - dvě varianty


Tak nějak se mi doma sešlo víc avokád, nestihla jsem z nich připravit všechny recepty, co jsem vám sem chtěla dát. Už byla hodně zralá a tak mne napadlo, že z nich udělám něco sladkého. Už tady mám avokádový krém s malinami, který je taky moc dobrý a teď jsem chtěla vyzkoušet něco čokoládového. Hledala jsem na Pinterestu a zaujaly mě tam dvě varianty avokádových truffles, jedna s čokoládou a druhá s kakaem. Tak uvidíte, do které z nich se pustíte, ale obě jsou výborné 😋 Hlavně je důležité, uchovávat je v chladu.
A nebojte se, o další recept z avokáda nepřijdete, bude brzy 😉


Na přípravu budete potřebovat:

1. varianta:

1 zralé avokádo
1/2 tabulky hořké čokolády rozpuštěné ve vodní lázni
2 KL rumu (Božkov, Tuzemák) ... nebo můžete dát vanilkový extrakt
špetka soli (opravdu jen malinko)
(Já nemám ráda úplně hořké lanýžky, tak jsem osladila lžící javorového sirupu. Můžete přisladit medem, cukrem apod.)

2. varianta:
(tato varianta je trochu měkčí než první)

1 zralé avokádo
100 g vypeckovaných datlí
1,5-2 PL kokosového oleje
1 PL kvalitního kakaa
1 PL sypké rozpustné kávy (nemusí být, v tom případě 2 PL kakaa)
2 KL rumu (Božkov, Tuzemák) ... nebo můžete dát vanilkový extrakt
špetka soli
(Dosladit můžete viz. předchozí varianta)

+ obě varianty: na obalení kakao, mleté ořechy, kokos ... dle chuti


Postup přípravy receptu:

Postup je velmi jednoduchý. Všechny ingredience vložte do mixéru a až se vytvoří kompaktní hladká hmota, je hotovo. Hmotu přendejte na několik hodin do lednice, aby ztuhla.  U první varianty nám ztuhnutí zajistí čokoláda a u druhé datle a kokosový olej.
Po vyjmutí z lednice vytvořte z hmoty kuličky a obalte je v tom, na co máte chuť. Vraťte je ještě na hodinu do lednice.
Oboje skladujte v lednici a spotřebujte co nejdříve.

2 komentáře:

  1. Super. Já se bála, že když tam dám mléčnou čokoládu tak to zkazím, ale ono je to výborné :D Moc děkuji za recept a těším se na další

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že recept nezklamal. Já osobně taky radši mléčnou ;-)

      Vymazat