pátek 10. srpna 2018

Lečo s cuketou - moje verze


Každoročně se těším na vlastní rajčata, která se prostě s těmi koupenými nedají chuťově srovnávat. Jsou úžasně vyvoněná sluncem a ta chuť je pohádka. Letos se jim díky slunečnému počasí velmi daří, obden trhám košík. A samozřejmě spoustu cuket a paprik ze skleníku. A to všechno se báječně hodí na lečo. Nedělám ho úplně klasicky, nemám ráda to vodnaté se sraženými vejci, tak vám sepíšu, jak ho dělám já. Tak trochu po maďarsku a zbytek už je moje inovace 😉



Na přípravu budete potřebovat:
(V tomto případě nebudu psát přesné gramáže, každý si dejte tolik, kolik potřebujete)

pevná rajčata (ne přezrálá)
cuketa
světlé papriky
cibule
česnek
klobása nebo jiná uzenina
vejce
sladká mletá paprika
špetka uzené mleté papriky
čerstvě mletý pepř
petrželka
olej a kousek másla
sůl
Já vždy doplním ještě nějakou bylinkou, jen tak trochu ovonět a lečo to zase ozvláštní. Někdy dám saturejku, jindy oregáno, majoránku nebo bazalku. Ale ne moc 😉

Postup přípravy receptu:

Cibuli nakrájejte na kostičky, klobásu na půlkolečka a společně orestujte na pánvi s olejem. Papriky nakrájejte na proužky, cuketu na kousky stejně velké jako papriky. Rajčata můžete oloupat, pokud vám v leču vadí slupky, já je nechávám. Drobná cherry nakrájejte jen napůl, větší na měsíčky.
Nejprve k základu přidejte cuketu s paprikami, osolte a malinko podlijte vodou, rychleji vám zelenina změkne. Nechte vodu při vyšší teplotě vydusit. Posypte mletými paprikami a přidejte polovinu rajčat. Já rajčata přidávám takto postupně, první várka pustí šťávu, ve které se všechno dusí a druhá dodá lepší konzistenci, když jsou jen lehce změklá. Přidejte i posekaný česnek, dosolte a opepřete. Nechte dusit, dokud není cuketa naskus.
Posekejte bylinky, petrželky více, další bylinku jen trochu.
Na kousku másla umíchejte vajíčka.
Do pánve vložte zbytek rajčat a nechte už jen chvilku provařit. Nakonec vmíchejte hotová vajíčka, bylinky a dochuťte.



2 komentáře:

  1. To je ono! Okořenit mletou paprikou a míchaná vajíčka ZVLÁŠŤ!!!! Dělám to tak už leta....
    Dělala jsem si onehdá "sociologickou studii" na téma lečo - a odpůrci leča ho nechtějí proto, že se u nich v rodině vaří "česká klasika", ve finále rozblemcaná kaše kde nelze poznat co tam vlastně je....

    OdpovědětVymazat
  2. Leco moc nemusim ale dnes jsem uvarila to Vase a chutna mi,jen jsem nemohla odolat a vrazila jjstem tam jeste trochu chilli :D

    OdpovědětVymazat