pátek 27. července 2018

Švestková BBQ omáčka (i ke sterilování)


Letos nás teda příroda obdařila. Dozrává všechno ovoce skoro najednou a já už nevím, co a jak zpracovávat dřív. Dostala jsem koš švestek, byly krásně měkké a už na stromě držely tak tak. A co s nimi? Koláčů všemožných chutí už jsme přejeděni, povidla ještě mám, tak jsem dumala, až jsem vymyslela tuhle skvělou BBQ omáčku. Můžete ji použít ihned, perfektně se hodí ke grilovanému masu či minutkám nebo k namáčení různých sýrů jako chuťovka. Můžete ji udělat i do zásoby a sterilovat. Určitě se bude během roku hodit.
A dělala jsem i z meruněk, taky dobrota 😋


Na přípravu budete potřebovat:

2,5 kg vypeckovaných švestek
2 cibule
5 PL oleje
150 ml rajčatové passaty
5 stroužků česneku
cca 3cm kus zázvoru
3 PL worcesteru
2 PL bílého vinného nebo jablečného octa
3 PL javorového sirupu (lze nahradit třtinovým cukrem)
1 PL dijonské hořčice
2 PL uzené papriky
1 PL soli (pokud možno kouřové)
3 velké bobkové listy
pár snítek tymiánu
čerstvě mletý pepř
Pokud chcete omáčku pikantní, přidejte 1 PL srirachi nebo chilli papričku dle chuti.

Postup přípravy receptu:

Vypeckované švestky vložte spolu s česnekem a zázvorem do mixéru a rozmixujte. V hrnci na oleji zesklovaťte cibuli nakrájenou na kostičky. Přidejte rozmixované švestky, rajčatovou passatu a všechny ostatní ingredience. Promíchejte a při střední teplotě vařte půl hodiny. Jak omáčka houstne a probublává, má tendenci prskat. Je lepší použít poklici. Nechte ale kousek odkrytý, aby se mohla vypařovat tekutina. Dávejte pozor na připálení, občas ode dna promíchejte. Nakonec omáčku ještě rozmixujte ponorným mixérem a dochuťte.
Omáčku můžete použít ihned nebo ji sterilovat do zásoby v dobře vymytých a vysušených sklenkách. Sterilujte 20 minut při 80°C.
Lze také horké naplnit do sklenek, dobře uzavřít a otočit dnem vzhůru. Takto sklenky nechte do úplného zchladnutí.



Žádné komentáře:

Okomentovat