sobota 22. prosince 2018

Ořechové kostky s karamelovým krémem


Máme rádi všechno, co je s ořechy. Takže když jsem uviděla tenhle recept Vendulky na blogu Vaříme s Vendy, věděla jsem, že ho musím vyzkoušet. Změnila jsem jen trochu množství cukru a krém jsem udělala ze zkaramelizovaného Salka. Musí se sice dva dny počkat s krájením, ale stojí to za to čekání.


Na přípravu budete potřebovat:

Těsto
420 g hladké mouky
120 g cukru krupice
150 g másla
2 vejce
2 lžíce medu
1 lžička sody
2 lžíce mléka

Krém
1 kondenzované mléko (Salko)
250 g másla

Ořechová směs
180 g másla
80 g cukru
400 g ořechů (použila jsem vlašské ořechy a mandle)
4 lžíce medu
Postup přípravy receptu:
Pokud chcete krém s karamelovou chutí, dejte Salko v zavřené plechovce na 3 hodiny předem vařit při mírném varu. Hotové by se při zatřepání plechovkou nemělo ani hnout. Nechte úplně vychladnout, pak plechovku otevřete a obsah promíchejte. Smíchejte s povoleným máslem a dejte do lednice.
Všechny ingredience na těsto smíchejte a důkladně vypracujte. Nechte alespoň půl hodiny v lednici. Poté vyválejte dva stejné pláty na plech. Já jsem válela přímo na plechu vyloženém pečicím papírem a malým válečkem. Výška těsta by měla být tak max. půl cm. Jeden plech dejte do trouby rozpálené na 170 °C a pečte dorůžova.
Mezitím vhoďte ořechy do mixéru, párkrát protočte a ořechy nahrubo posekejte. Na pánvi rozpusťte máslo, vsypte cukr a vmíchejte med. Nechte vše zkaramelizovat do světle hnědé barvy. Nakonec vsypte ořechy a důkladně směs spojte. Směs rozprostřete na neupečený plát těsta a vše vložte do trouby. Pečte opět dorůžova, nakonec můžete troubu na chvíli přepnout na horní ohřev.
Po vychladnutí namažte spodní plát krémem a přiklopte druhým s ořechy. Zlehka přimáčkněte a dejte na dva dny odležet do chladna. Poté nakrájejte na kostky, jde to lépe zubatým nožem.


2 komentáře:

  1. Udělala jsem to dětem a úplně se oblizovali :) Ořechy má celkově naše rodina ráda a když se to smíchá s nějakým dobrý receptem, tak je to bezchyby :) Děkuji za tip

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milou zprávu, jsem ráda, že jste si pochutnali :-)

      Vymazat