úterý 13. srpna 2019

Vlašský salát Retro (podle ČSN z roku 1976)


Můj manžel miluje vlašák. Vzhledem k tomu, že já odmítám tyhle průmyslové saláty kupovat, řeší to tak, že si ho kupuje sám. Musím vám říct, že ta chuť je pro mě otřesná. Místo majonézy se tam táhne nějaký hustý šlem, který je plný zahušťovadel, éček, stabilizátorů a všeho možného dalšího a chuťově to prostě s klasickým vlašákem, který jsme kdysi vyjídali rohlíkem z papíru, nemá nic společného. Jojo, já už něco pamatuju. A i to, že kdo na to měl, dal si k tomu ještě teplou sekanou 😂.
Takže jsem zapátrala v receptech ČSN pro studenou kuchyni z roku 1976 a připravila jsem ho přesně podle jejich gramáží a surovin. Musím říct, že ta chuť je skvělá, hlavně se držte poměru brambor, salámu a zeleniny, je to opravdu znát 😉

Jinak na blogu najdete z těchto norem i oblíbený salát pochoutkový/pařížskýpfeferonový a vajíčkový 

Na přípravu budete potřebovat:

500 g salátových brambor typu A vařených ve slupce (vychladlých)
240 g salámu junior nebo šunkového vcelku
100 g kyselé okurky
20 g sterilovaného hrášku
40 g vařeného celeru
60 g vařené mrkve

Dále smíchat:

200 g majonézy
20 g plnotučné hořčice
5 g worcesteru
15 g octa ( Tady jsem dala méně, asi polovinu, dochutit lze vždycky. Záleží také na tom, jak kyselé
                jsou okurky)
10 g cukru
10 g soli (solit také postupně)
0,5 g mletého černého pepře (to jsem nevážila)


Postup přípravy receptu:

Postup je samozřejmě velmi jednoduchý. Brambory, mrkev a celer nakrájejte na kostičky, salám na tenké nudličky, okurky na drobno. V míse smíchejte majonézu, hořčici, worcestr, část octa, cukr, pepř a trochu osolte. Důkladně promíchejte. Vložte pokrájenou zeleninu a sterilovaný hrášek. Vše důkladně spojte se zálivkou. Ochutnejte, případně dochuťte a nechte uležet v lednici. Před podáváním ještě promíchejte.




1 komentář:

  1. Ďakujem za recept a že ste si dali tú prácu vyhľadať ho.Presne tak isto si tieto RETRO šaláty pamätám aj Ja,takže zrejme budeme rovnako mladé...Pozdravujem a prajem všetko dobré.Jana

    OdpovědětVymazat