pondělí 31. ledna 2022

Sekaná

Receptů na sekanou najdete všude spoustu, je to takové vděčné jídlo, které můžete obměňovat dle libosti. Někdy plním třeba vejci, nějakou uzeninou nebo se může přidat k masu jakákoliv zelenina nakrájená na kostičky nebo nastrouhaná. Dobrá je taky s podušenou kapustou atd. Improvizacím se meze nekladou. Dnes sem dám jen takový základní recept, od kterého se můžete odpíchnout.
 

Na přípravu budete potřebovat:
 
1 kg mletého masa (já mám raději jen z vepřového, ale pokud tam bude i podíl hovězího, není problém, takže lze i mix)
2 cibule
2 stroužky česneku
2 starší rohlíky
cca 150 ml mléka
koření: majoránka, sladká paprika, pepř, špetka drceného nebo mletého kmínu
olej
sůl
 

 
Postup přípravy receptu:
 
Mleté maso melu doma sama a to alespoň 2x. Pokud ho přinesu z obchodu, melu ho ještě jednou, je tak mnohem jemnější struktury, která je na sekanou žádoucí.
Cibuli můžete dát do sekané syrovou, nakrájenou na co nejmenší kostičky, popř. ji můžete najemno nastrouhat. Nemixujte, má pak tendenci hořknout.  Já ji pro lepší chuť ale zesklovatím na oleji, sádle nebo másle a ke konci restování přidám i rozdrcený česnek. V tomto případě nechte cibuli vychladnout, než ji přidáte k masu.
Rohlíky natrhejte na kousky a zalijte mlékem. Důkladně rozmělněte nebo projeďte mlýnkem na maso. Zbylé mléko přilijte k masu. Vše (maso, rohlíky, cibuli s česnekem) můžete ještě hodit do mixéru a párkrát promixovat. Osolte, přidejte koření, důkladně promíchejte a vložte alespoň na půl hodiny do lednice). Vejce do sekané dávat nemusíte, není ho potřeba, drží dobře.
Po vyjmutí z lednice s hmotou několikrát zprudka bouchněte o pracovní plochu, zajistíte tak, že v sekané nebude vzduch, bude lépe držet tvar a nebudou v ní mezery. Zformujte do tvaru sekané. Já sekanou potřu a uhladím olejem, zabalím do alobalu a vložím do pekáče s trochou vody. Takto peču asi půl hodiny při 200 °C, pak ji rozbalím a dopeču. Trvá to přibližně další půl hodinu. Během této doby ji několikrát přeliji výpekem.






1 komentář:

  1. Dobrý den, ahoj, to je přesně recept a i struktura na řezu, kterou dělá moje již ex-tchýně s tchánem. Já sama jsem sekanou nedělala nějakou dobu, ale mám recept se strouhankou a ještě přidávám hořčici. Krásný blog, skvělé recepty, tipy a postupy. Vč. fotografií. Přeji krásný večer. E. ☺♥
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat