čtvrtek 19. listopadu 2020

Hrnkový retro makovec s jablky

Jojo, už jsem fakt pamětník 😀 Jste na tom stejně? Pamatujete si z obchodů ten vláčný makovec v kulaté hliníkové formě? Mně tenkrát strašně chutnal. Nedávno jsem si na něj vzpomněla a vybavila si, že mi kolikrát mezi zuby uvízl kousek jadřince z jablka. A řekla jsem si, že vlastně tu jeho vláčnost, kterou jsem milovala, mu v těstě dodávala jablka. A tak jsem zapátrala a dopídila se k receptu. Dokonce jsem u tchýňky našla i tu hliníkovou formu. Ta má všechno 😂 Pokud si chcete zavzpomínat, tak tenhle makovec zkuste 😉 Recept je velmi jednoduchý, žádné složité vážení, ale na hrnky.
 
A mně udělalo radost ještě něco jiného. Víte co? Že jsem od firmy Bonami.cz dostala tehle krásný podnos na dort , který jsem si vybrala z jejich obrovské nabídky produktů v kategorii Kuchyně a jídelna. Určitě stojí za to tuhle kategorii prozkoumat, uvidíte, co mají za krásné věci 😉
 

Na přípravu budete potřebovat:

2 velká jablka nastrouhaná bez slupky na hrubém struhadle
1 hrnek mletého máku
1,5-2 hrnky polohrubé mouky (podle šťavnatosti jablek - přisypávejte postupně)
1 hrnek cukru krupice
2 vejce
1/2 hrnku slunečnicového oleje
1 hrnek mléka
1 prášek do pečiva
1 vanilkový cukr
špetka soli
můžete dochutit strouhnutím citronové kůry nebo troškou skořice

Postup přípravy receptu:
 
Troubu předehřejte na 170°C.
Nejprve vymíchejte metličkami vejce s oběma cukry do pěny. Pak přidejte nastrouhaná jablka, mletý mák, prášek do pečiva, sůl, olej a mléko. Vše promíchejte a postupně vmíchejte i mouku. Nejprve 1,5 hrnku, případně opatrně dosypávejte. Těsto by nemělo být příliš hutné.
Množství těsta je na velkou dortovou formu (bude vyšší) nebo menší plech cca 23x40 cm. Formu předem vymažte máslem a vysypte moukou nebo vyložte pečicím papírem. Pečte 45-60 minut, zkuste špejlí.
Měli byste vědět, že makovec bude ještě lepší až druhý den, pokud vydržíte.






7 komentářů:

  1. Recept vyzerá dobre, rada oečiem "makovec" bez jabĺk s citrónovou polevou a pofŕkanou horkou čokoládou :-)
    A podnos na tortu je krásny.
    Pekné dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
  2. Nejlepší makovec, co jsem jedla. Vláčný, nadýchaný, a opravdu mi připomněl dětství - makovec z obchodu v aluminiové formě. Díky za recept!

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý večer, budu ho péct příští víkend, dcera si vzpomněla, že ten makovec z obchodu milovala, tak jsem si vzpomněla že jsem recept viděla na vašem IG.
    Katarína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, tak se budu těšit na zprávu, že se povedl :-D

      Vymazat