úterý 29. září 2015

Hříbková omáčka se sušenými rajčaty na těstoviny


Včera jsem byla v lese. Už mám od srpna takový houbařský absťák, že už jsem to nemohla vydržet. A co myslíte, jak to dopadlo ... Hned, jakmile jsem vlezla do lesa, na první cestě hříbek. Krásný, zdravý hříbek. Tak jsem se začala těšit na bohatý úlovek a vidina plného košíku mne hnala dál. Prolezla jsem celý les a zůstalo u jednoho, prvního, hříbku :-( Sucho a sucho, vůbec nic u nás neroste. Nevím, jestli se letos ještě dočkám. A protože byl jenom jeden a pochybuju, že budou další, vychutnala jsem si ho v jemné omáčce.

Tak to je on, krasavec :-)




Na přípravu budete potřebovat: ( budu psát pouze na jednu porci, protože víc toho opravdu nebylo :-D )

1 čerstvý hřib
4ks sušených rajčat naložených v oleji
100ml smetany
1PL nastrouhaného parmazánu
1 žloutek
čerstvá bazalka
kousek másla
sůl
+ jakékoliv těstoviny uvařené al dente

Postup přípravy receptu:

Houbu nakrájíme na plátky a orestujeme na kousku másla, osolíme a přidáme pokrájená rajčata. Promícháme a zalijeme smetanou. Necháme trochu zredukovat, vsypeme nastrouhaný parmazán, podle potřeby dosolíme a necháme rozpustit. Odstavíme a vmícháme bazalku a rychle žloutek spolu s uvařenými těstovinami a asi 1 - 2PL vody, ve které se těstoviny vařily. Už se nesmí těstoviny dále vařit, ihned podáváme.






2 komentáře: