pátek 12. února 2016

Thajská kuřecí polévka Tom Kha


Moje náklonnost k asijské kuchyni je vám už z receptů určitě známá, tak se o tom nebudu zase rozepisovat. Tentokrát padla volba na polévku Tom Kha. Kha je thajský výraz pro galangal, oddenek podobný zázvoru. Je trochu jemnější, není tak štiplavý a voní podobně. Taky jsem objevila úžasný mexický koriandr, který vám vydrží v lednici rozhodně déle, než klasické jemné lístky a je o něco aromatičtější. Takže pokud máte rádi chuť koriandru, určitě po něm sáhněte, až na něj narazíte. Na fotkách jsou to ty dlouhé zelené listy. A jdeme na jednoduchý recept skvělé polévky vonící kokosem ;-)




Na přípravu budete potřebovat:

200g kuřecích prsou
hrst nakrájených žampionů
350ml kokosového mléka
150ml kuřecího vývaru
1 citronová tráva
3 limetkové listy ( prodávají se i sušené )
cca 4cm galangalu
1 chilli paprička
1-2PL rybí omáčky
špetka třtinového cukru ( já jsem nepřidávala, kokosové mléko je na mě sladké dost )
šťáva z 1/2 limetky

Postup přípravy receptu:

Maso nakrájíme na nudličky, žampiony na plátky nebo osminky ( podle velikosti ), citronovou trávu trošku nožem poválíme a podélně rozpůlíme. Galangal nakrájíme na plátky a chilli papričku posekáme. Do hrnce vložíme kuřecí maso, zalijeme kokosovým mlékem a vývarem, přihodíme galangal, citronovou šťávu, limetkové listy a chilli papričku. Necháme na mírném plameni provářet cca 10 minut a pak vložíme žampiony. Vaříme ještě 10 minut. Tekutina se nám zredukuje do krémové konzistence. Dochutíme rybí omáčkou, vyjmeme plátky galagalu, citronovou trávu a limetkové listy a odstavíme. Nakonec zakápneme limetkovou šťávou. Při podávání posypeme koriandrem, jarní cibulkou a kdo chce, ještě přidá chilli papričku. Někdy je možné podávat polévku s rýžovými nudlemi.




3 komentáře:

  1. Musím ji vyzkoušet :)
    cara-carob-cooking.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkně vypadá polévka, já jsem ji nedávno taky dělala a mohla být ji mít obden :)

    OdpovědětVymazat