pondělí 29. února 2016

Cuketové " tacos "


Jelikož odjíždíme v neděli na lyže, musíme do té doby dojíst, co skrývá ve svých útrobách lednice a okolí :-D Ze včerejšího chilli con carne zbylo trochu mletého masa, fazole nikoliv, v šuplíku 2 cukety, nějaká rajčata, zbytek koriandru, otevřená zakysaná smetana, pár koleček naložených jalapeňo... prostě kombinace skvělých chutí. Brouzdala jsem po Pinterestu a našla jsem na jednom zahraničním blogu cuketové placky tacos. Sice jsem to udělala podle sebe, ale inspirace byla jasná :-D



Na přípravu ( 5ti placek o průměru cca 10cm ) budete potřebovat: 

2 cukety
1 vejce
3-4PL kukuřičné mouky ( měla jsem polohrubou )
sůl

Náplň:

250g mletého hovězího masa + koření Fajitas + 2 stroužky česneku + sůl
rajčata
červená cibule
čerstvý koriandr
naložené papričky jalapeňo
zakysaná smetana
trošku srirachi nebo tabasca apod.


Postup přípravy receptu:

Cukety nastrouháme najemno, osolíme a necháme pustit v cedníku cca 20 minut šťávu. Pak ji opravdu důkladně vymačkáme dosucha. Vložíme do misky, přidáme vejce, kukuřičnou mouku a případně dosolíme. Dobře promícháme.
Troubu předehřejeme na 200C. Plech vyložíme pečícím papírem, já jsem už nemastila, ale příště radši trochu postříkám olejem v rozprašovači, lépe se nám placky sloupnou z papíru. Na papír rozdělíme hromádky směsi a prsty vytvarujeme placky o průměru cca 10 cm a tloušťce tak 2 - 3 mm. Musí být co nejtenčí. Pečeme asi 25 minut, až půjdou sloupnout a okraje budou trochu hnědé.
Maso orestujeme na oleji, osolíme , okořeníme a přidáme česnek. Malinko podlijeme a dusíme cca 10 minut. Rajčata, cibuli a koriandr nadrobno nasekáme, promícháme.
Hotové placky plníme masem, rajčatovou směsí, jalapeňo papričkami, zakápneme zakysanou smetanou a srirachou a posypeme koriandrem.





1 komentář: