pondělí 16. března 2015

Rajčatový tartar na dva způsoby ( tataráček )

    
Přivezla jsem si z Itálie krásná masitá rajčata. Samozřejmě hlavně kvůli tomu, abych z nich vypreparovala semínka a mohla si je letos vypěstovat sama :-) . Jak já se vždycky těším na rajčata ze zahrady, krásně voňavá od slunce, slaďoučká ..... A jelikož jsem dužinu takto vydloubala, připravila jsem ze zbytku výborné tataráčky .



První varianta s avokádem:

2 větší masitá rajčata (  mohou být i jiná, z nich vyberte semeníky, jinak by byl tartar příliš vodnatý )
1/2 avokáda
1 jarní cilulka ( bílá část )
2 - 3 filátka ančoviček
pár lístků čersté bazalky
pepř
sůl
pár kapek olivového oleje


Rajčata nakrájíme spolu s avokádem na drobné kostičky, cibulku, bazalku a ančovičky najemno. Promícháme, opepříme, zakápneme olivovým olejem a podle chuti dosolíme. Podáváme na opečené bagetce nejlépe vychlazené.

Druhá varianta se sušenými rajčaty a kapary:

2 větší masitá rajčata
4-5 sušených rajčat naložených v oleji s česnekem a bylinkami
1KL posekaných kaparů
1 jarní cibulka ( bílá část )
pár lístků čerstvé bazalky
špetka drceného chilli nebo kousek najemno posekané feferonky
pepř
sůl
pár kapek olivového oleje
na potření bagetky ještě troška bazalkového pesta

Tento druhý recept jsem upravila z původního od Ivany Krausové.


Stejně jako u předchozího receptu nakrájíme rajčata na kostičky, sušená rajčata, jarní cibulku, bazalku a kapary najemno posekáme. Promícháme, opepříme, dosolíme a zakápneme olivovým olejem. Vychlazené podáváme na opečené bagetce potřené bazalkovým pestem nebo bez, to nechám na vás.




1 komentář: