pondělí 8. června 2015

Kuřecí prsa s medovým citronem


Dneska jsem od rána přemýšlela, co bych tak mohla uvařit, abych nemusela chodit pro nic do obchodu. Mrkla jsem do lednice, kde jsem měla kuřecí prsa a schwarzwaldskou šunku, na zahradu, kde kvete nádherně šalvěj a bují dobromysl neboli oregano a citronů mám vždycky plno, protože piju pořád vodu s vymačkaným citronem :-) A ještě si říkám, že bych mohla zkusit ten svůj med ze smrkových výhonků  použít na něco jiného než na kašel. Takže dnešní oběd byl taková momentální inspirace co dům dal, i když já se většinou řídím tím, co dům dává :-D Nebaví mě běhání po obchodech  a shánění konkrétní nenahraditelné suroviny ...



Na přípravu budete potřebovat:

4 kuřecí prsa
1 větší citron
plátky schwarzwaldské šunky nebo jiné sušené
med ( může být jakýkoliv, já použila med ze smrkových výhonků )
3 větší stroužky česneku
150ml smetany
100ml vývaru
citronový pepř ( pokud  nemáte, nic se neděje, dejte černý čerstvě nadrcený )
kousek másla
čerstvá šalvěj a dobromysl
sůl


Postup přípravy receptu:

Každé prso rozdělíme podélně na dva plátky, osolíme, bohatě opepříme, poklademe každý 2 lístky šalvěje a zabalíme do plátku šunky. Můžeme připnout párátkem. Vyskládáme do pekáčku. Citron nakrájíme na kolečka cca půl cm a každý potřeme zlehka medem. Zastrkáme je mezi maso, posypeme dobromyslí, stroužky přepůlíme a taky přidáme, poklademe plátky másla a vložíme přiklopené do trouby rozpálené na 200C. Asi po 15ti minutách podlijeme vývarem, odklopíme a pečeme ještě 25 minut. Občas maso přelijeme výpekem. Pak maso vyndáme, udržujeme teplé, do šťávy rozmačkáme měkký česnek a přilijeme smetanu. Vrátíme zpět do trouby a necháme provařit a trochu zredukovat. Dochutíme a nakonec vrátíme na chvíli prohřát maso a je hotovo. Podávala jsem s brambory.




Žádné komentáře:

Okomentovat