čtvrtek 14. srpna 2014

Domácí kečup


Na přípravu budete potřebovat:

2 kg rajčat
25 dkg neloupaných jablek
25 dkg cibule
1 lžíci soli
125 ml octa
1 lžíce sladké papriky
1/2 lžíce pálivé papriky,nebo 1 feferonku
5 hřebíčků
5 kuliček nového koření
5 kuliček celého pepře
150 g cukru
pro lepší barvu přidávám jednu malou červenou řepu

Postup přípravy receptu:

Vše pokrájíme, vložíme do velkého hrnce a přidáme koření, ocet a sůl. Vaříme přikryté 1,5 hodiny. Poté vmícháme cukr a ještě 15 minut vaříme bez pokličky, aby kečup zhoustl. Můžeme i déle podle toho, jak chceme mít kečup hustý. Vše rozmiujeme, přecedíme a nalijeme do sklenek. Sterilujeme 15 minut při 80C.




11 komentářů:

  1. Ráda bych Váš kečup vyzkoušela, ale nemám žádné zkušenosti se sterilováním. Poradila byste mi jak na to? A je poté možné kečup skladovat při pokojové teplotě nebo raději v lednici? Moc děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, no já steriluji klasicky v zavařovacím hrnci, tzn. uzavřené stojící sklenice pod vodou. Pokud kečup, i jiné domácí zavařeniny otevřete, je lepší je skladovat v lednici, protože jsou bez různých konzervantů ;-)

      Vymazat
    2. Roky děláme obdobný kečup, ale na konci nalijeme do sklenic uzavřeme a hotovo. I takto uzavřený kečep vydrží roky

      Vymazat
  2. Dobrý den, kečup jsem dělala před 2 lety, kdy jsme měli hromadu rajčat. Mizel pak u nás doma přímo závratnou rychlostí. Sice jsem ho moc nevyvařovala, takže byl tekutější, ale používali jsme ho všude - místo kečupu, do rajské, jako sugo na pizzu...
    Hlavní pro mě však bylo, že ho jedly i děti a moc jim chutnal.
    Loni bylo rajčat málo a syn byl smutným že nebude domácí kečup. Letos je však rajčat na zahrádce zase mraky a syn už několikátý den chodí a ptá se, kdy se vrhneme na vaření kečupu :)
    Takže jsem dohledala váš osvědčený recept a dnes jdeme na to.
    Děkujeme ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, to mě moc těší, že kečup je u vás v kurz a chutná. Děkuji za milou zprávu ;-)

      Vymazat
  3. Proč se tam dávají jablka? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, tento recept na kečup jsem objevila až letos, ale aspoň tak, výsledek vynikající. Moc děkuji

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, koreni se pred mixováním vytahuje?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se za pozdní reakci. Koření vyndavat nemusíte, vše se pak pasíruje

      Vymazat