středa 10. prosince 2014

Kančí roláda s masovou fáší


Na přípravu budete potřebovat:

( nebudu udávat gramáže, je to na velikosti masa a chuti každého )
kančí žebra
pikantní klobásky
lesní houby
kousek slaniny
1 vejce
kousek másla
čerstvý tymián
pepř ( použila jsem nadrcený červený )
sůl

dále:

kořenová zelenina ( mrkev, celer, petržel )
cibule
nové koření, celý pepř, jalovec, bobkový list
šípková zavařenina
silný vývar, který připravíme pomalým vařením žeber a zeleniny
olej
sůl

Postup přípravy receptu:

Den před plánovanou přípravou rolády seřízneme opatrně maso z žeber a vznikne nám plát. Uložíme do lednice. Zbytek masa mezi žebry ponecháme na kostech, žebra posekáme na menší kusy a vložíme do studené vody spolu se zeleninou a kořením, které do vývaru přidáváme. Osolíme a necháme na mírném ohni probublávat několik hodin. Já jsem vývar a následně i roládu připravovala v pomalém hrnci. Vývar na stupeň I. 8.5 hodiny.

Druhý den začneme s roládou. Maso z uvařených žeber ve vývaru obereme a najemno umeleme s kouskem slaniny. Pokud je potřeba trochu přisolíme. Přidáme vejce, otrhané lístky tymiánu, drcený pepř a kousek másla.


Plát masa z obou stran dostatečně osolíme a opepříme, potřeme masovou fáší, poházíme kousky hub a poklademe klobáskami . Pevně svineme ( pohlídáme si, abychom rolovali ve směru vláken, aby se roláda pak krájela přes ) a zpevníme provázkem.


Já mám pomalý hrnec s kameninovou nádobou vhodnou na sporák, takže vše jsem připravovala rovnou v něm. Maso opečeme na oleji ze všech stran, vyjmeme, na oleji orestujeme cibuli, pak přidáme nastrouhanou zeleninu a koření a ještě chvilku restujeme. Já jsem přihodila i zbytek pokrájených hub. Vrátíme zpět maso, podlijeme připraveným vývarem, přiklopíme a dusíme. Já zapnula hrnec na stupeň II. a maso dusíla 3 hodiny. Mezitím jsem ho několikrát obrátila.
Maso vyjmeme, zbavíme provázku a uchováme v teple. Štávu propasírujeme, případně ještě rozmixujeme a dochutíme šípkovou zavařeninou.
Část vývaru při podlévání můžeme nahradit červeným vínem.





Žádné komentáře:

Okomentovat