pondělí 11. května 2015

Chřestový koláč


Chřest mám strašně moc ráda. Bílý i zelený, zelený ještě o trošku víc :-) Chutná jako slaďoučký hrášek. Právě je jeho sezona, na zahradě už mi taky pár stvolů raší. Nemáte ho vlastně taky? Já ho objevila pod jedním keřem, kde byla původní zahrada. Zřejmě si tam naši předci vysadili závojíček a měli ho na okrasu. No a já ho vždycky skoro všechen ještě před tím, než z něj ten závojíček vyroste, sním :-) Mrkněte, jestli taky nemáte doma chřest neboli asparágus a ani o tom třeba nevíte.
Dnes jsem upekla z chřestu skvělý, chuťově i přípravou velmi jednoduchý koláč. Třeba vás taky inspiruje.



Na přípravu budete potřebovat:

listové těsto
svazek chřestu ( já jsem použila kombinaci zeleného a bílého )
1 zakysaná smetana
150g nahrubo nastrouhaného sýru ( u mě to byl uzený a čedar)
100g kvalitní šunky
2 vejce
sůl

Postup přípravy receptu:

Bílý chřest vezmeme do rukou a od uříznutého konce ho ohýbáme, až se zlomí. Ulomí se dřevnatější část, tu můžeme použít třeba do polévky a zbytek těsně pod hlavičku oškrábeme. Zelenému chřestu jenom seřízneme konce, neloupeme. Dáme vařit vodu, kterou osolíme, mírně osladíme a malinko kápneme citronové šťávy. Jakmile voda začne vřít, vložíme tam chřest na cca 5 minut. Poté ho vyjmeme do ledové vody. Necháme zchladnout a osušíme papírovými utěrkami.
Sýr nahrubo nastrouháme do misky, přidáme zakysanou smetanu , vejce a osolíme. Šunku nakrájíme na proužky.


Těsto vyválíme a vyložíme jím včetně okrajů koláčovou formu. Dno propícháme zlehka vidličkou, aby se nám netvořily boule při pečení. Na těsto vlijeme sýrovou směs, posypeme šunkou a rozložíme chřest. Můžeme ho pokládat celý nebo nakrájet na kousky ( bude se nám pravděpodobně i lépe konzumovat:-) ).
Vložíme do trouby vyhřáté na 200C a pečeme dozlatova. Koláč necháme trochu zchladnout a baštíme vlažný.



Žádné komentáře:

Okomentovat