pátek 29. května 2015

Koprová omáčka s karamelovým základem


Kopr buď milujete nebo nesnášíte. Když jsem byla malá, koprovku jsem nemohla ani cítit, natož aby mi ji někdo předložil k obědu, nedej bože ještě ve školní jídelně :-) Ale časy se mění, chutě taky a teď mám kopr strašně ráda. Používám ho i do zeleninových salátů. Tahle koprovka je  podle mě strašně dobrá, dělám ji tak už spoustu let a hodně lidí ji začalo vařit podle tohoto receptu taky. Kdysi byl v nějakém časopisu podle jistého kuchaře, a tak se u nás od té doby zabydlel. Ze strany mojí rodiny se vždycky jedla s vajíčkem a knedlíkem, z manželovy strany zase s vařeným bramborem ... manžela jsem přeorientovala na knedlíky :-D Také se dělává samozřejmě s vařeným hovězím a do omáčky se použije vývar, ale to už je zase trochu jiná chuť. Tahle je jednoduchá a hned.



Na přípravu budete potřebovat:

cca 1-1,5 cm plátek másla
3PL cukru
3-4PL octa
350ml mléka
1 smetana
2-3PL hladké mouky
hrst posekaného čerstvého kopru
sůl

Postup přípravy receptu:

V hrnci rozehřejeme máslo, vsypeme do něj cukr a necháme rozpustit. Jakmile bude mít tendenci přetvářet se na karamel, sejmeme ze zdroje tepla a vlijeme opatrně ocet. Dávejte velký pozor, prská to ! Opět postavíme na oheň a důkladně promícháme, až se všechno rozpustí a ocet ztratí svoji čpavost. V mléce důkladně rozmícháme hladkou mouku a vlijeme do základu. Metličkou pečlivě promícháváme a na mírném ohni prováříme cca 20 minut. Pak přilijeme smetanu, trošku osolíme, necháme provařit a po odstavení vsypeme posekaný kopr. Už dál nevaříme, jen ho necháme v omáčce chvíli rozvonět. Podle potřeby samozřejmě dochutíme.



1 komentář:

  1. No musím uznat že na fotce ta koprová omáčka vypadá opravdu parádně. Jak dlouho si ji prosím vařila? Já totiž nemám už tolik času jak mám doma dvě otravné děti, a tak bych si ráda zjistila veškeré věci dopředu. Hlavně pak jestli to na oběd v neděli za dvě hodiny stihnu.

    OdpovědětVymazat