pondělí 4. května 2015

Ratatouille


Začíná být venku krásně slunečno a teplíčko a to je pro mě balzám na duši. A taky se mi vždycky s přicházejícím létem mění chutě. Více zeleniny, jednoduše připravovaná masa, ryby, grilování ... Prostě ušetřit si čas trávený v kuchyni a být raději venku na zahradě a okukovat, co kde kvete, roste a plodí.
Takže dneska jsem připravila tuhle skvělou tradiční francouzskou zeleninu, úžasně vonící čerstvými bylinkami. Prvně jsem ji ochutnala u známých na chalupě v Sete ve Francii. Připravovali ji tímto tradičním způsobem, s plnou hrstí čerstvě nasekaných bylinek, k tomu byla rybka na grilu, vínko ( teda já tenkrát ne, protože jsem ještě nebyla plnoletá :-) ) a koukali jsme na moře. Prostě paráda.
A teď už k receptu.


Na přípravu budete potřebovat:

1 větší lilek
1 cuketa
1 větší červená paprika
cca 5 rajčat
( lilek, cuketa, paprika a rajčata by měla být zastoupena v pokrmu stejným dílem )
2 cibule ( já dala jednu červenou a jednu bílou )
3 stroužky česneku
hrst posekaných čerstvých bylinek ( rozmarýn, tymián, oregáno )
sůl
olivový olej


Postup přípravy receptu:

Všechnu zeleninu včetně cibule nakrájíme na přibližně stejně velké díly ( ne příliš malé, cca 2x2cm ) , česnek na plátky. Při přípravě ratatouille je důležité postupně opékat každou zeleninu zvlášť. Takže nejprve rozpálíme na pánvi olej a orestujeme lilek pěkně dohněda. Vyjmeme do připravené misky a pokud nám vpil všechen olej, trošku na pánev přilijeme. Teď orestujeme papriku, opět vyndáme k lilku, orestujeme cuketu a dáme opět k již orestované zelenině. Nakonec orestujeme cibuli, pak přihodíme česnek, necháme rozvonět a rajčata. Ta jenom párkrát přehodíme. Na pánev vrátíme všechnu zeleninu, posypeme bylinkami a osolíme. Promícháme, prohřejeme a můžeme podávat. Zelenina musí zůstat na skus křupavá, nesmíme ji rozvařit. Proto se každá zelenina připravuje zvlášť. Takhle jsem se to naučila ve Francii.





Žádné komentáře:

Okomentovat