neděle 2. listopadu 2014

Bratislavská vepřová plec


Na přípravu budete potřebovat:

500g vepřové plece
1 velká cibule
1PL rajčatového protlaku
1 mrkev
kousek celeru
1 větší kyselá okurka
sterilovaný nebo mražený hrášek
150ml mléka
150ml smetany na vaření
citronová šťáva
olej
sůl


Postup přípravy receptu:

Maso nakrájíme na plátky. Osolíme. Na oleji orestujeme cibuli, přidáme maso, z obou stran opečema, vmícháme protlak, podlijeme vodou nebo vývarem a dusíme. Přibližně v polovině dušení přidáme na kostičky nakrájenou mrkev a celer. Před koncem vmícháme na drobno nakrájenou okurku a hrášek, zalijeme mlékem a smetanou rozmíchanou s trochou hladké mouky. Provaříme ještě 10 minut a dochutíme citronovou šťávou, popř. solí.
Poznámka:  Někdo vaří maso vcelku a mrkev s celerem uvaří zvlášť a až ke kenoci vloží zeleninu do omáčky. Já dávám dřív, omáčka mi tak přijde chutnější.



4 komentáře:

  1. Výborná omáčka! Přítel si vzpomněl, že kdysi někde jedl Bratislavskou plec a chutnalo mu to a že by to chtěl zase zkusit :-) Nikdy jsem ji nedělala, tak když jsem našla recept u Tebe, byla to jasná volba. Určitě si recept ukládám, velmi mile mě to překvapilo :-)
    Katastrophe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačko, u nás ji máme taky všichni rádi včetně kluků a to už je co říct :-D Díky za vyzkoušení a zprávu

      Vymazat
  2. Perfektna omacka jednou za cas ji delam priloha tarhona proste dokonale.

    OdpovědětVymazat
  3. Andrejko, dneska varim����urcite bude chutnat... ostatne jako vsecno od tebe��

    OdpovědětVymazat