úterý 27. ledna 2015

Arabský chléb - pita


Na přípravu budete potřebovat:

2 hrnky (250ml) hladké mouky
1 hrnek vlažné vody ( necelý )
trochu cukru
1/2KL soli
1KL sušeného droždí nebo cca 10g čerstvého.

Postup přípravy receptu:

Do prosáté mouky vsypeme droždí, cukr, sůl a postupně zapracováváme vlažnou vodu. Nejlepší bude když necháte pracovat robota nebo domácí pekárnu. Těsto by se mělo hníst cca 10 minut, což je ručně trochu namáhavé. Poté těsto v míse přikryjeme utěrkou a necháme hodinu kynout.


Těsto vyjmeme, propracujeme a rozdělíme na 4 díly. Z každého vyválíme placku tenkou cca 4mm a necháme ještě 10 minut odpočívat. Pečeme nasucho v troubě rozpálené na 220C na nejnižším patře trouby. Z jedné strany pečeme asi 4 minuty, placka se nafoukne a pak ji obrátíme a pečeme už asi jenom jednu minutu . Placky pokládáme na sebe ( je dobré je vkládat do mikrotenového sáčku, trochu se zapaří a změknou ) , necháme vychladnout, po vychladnutí budou měkké a vláčné.




2 komentáře:

  1. Dobrý den. Na tenhle recept se chystám zítra!! A říkala jsem si, že by jste mi jistě zvládli poradit :) Chtěla bych si pořídit domácí pekárnu, ať pořád nemusím lítat do obchodu pro pečivo, když všechno ostatní mám doma nakoupený z týdenního nákupu. Myslím si, že by jsem tady na správném místě, kde bych mohla poprosit o radu. Koukala jsem na netu a tady v tom porovnávání https://vas-pomocnik.cz/domaci-pekarny/ se nejlíp v mé cenové kategorii umístila Eta Delicca 7149. Myslíte, že Eta je v domácích pekárnách opravdu ve vedení? Pokud by jste pro mě měli nějaký tip do 3000, nejlépe i přímo nějakou konkrétní, tak by mi to moc pomohlo. Děkuji vám a moc děkujeme za všechny skvělé recepty!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, asi by bylo lepší napsat dotaz na FB této stránky a já ho zveřejním. Vyjádří se tak určitě víc lidí ;-)

      Vymazat