úterý 18. března 2014

Kávovo - čokoládové créme brulée

 
Na přípravu budete potřebovat:
 
60ml smetany na šlehání
75g mléčné nebo hořké čokolády
třtinový cukr na posypání

Na krém:
1KL instantní kávy
160ml mléka
1KL vanilkového extraktu
75g krupicového cukru ( já použila méně, cca 60g)
1 žloutek
2PL hladké mouky
125ml smetany na šlehání 

Postup:

Nejprve rozpustíme v kastrůlku čokoládu ve smetaně. Promícháme a odstavíme.
Na krém rozpustíme v hrnku kávu ve 2PL vařící vody. Mléko, 2PL cukru a vanilkový extrakt ( můžeme použít i vanilkový cukr a tím pádem již nepoužijeme krupicový) přivedeme v kastrůlku k varu a odstavíme.
Žloutek a zbylý cukr pořádně vyšleháme. Přilijeme kávu, prosijeme mouku, prošlaháme a za stálého šlehání přiléváme pomalu horké mléko. Nalijeme zpět do kastrůlku a teď pozor na sražení či připálení. Na mírném plameni za stáleho míchání necháme krém zhoustnout. Trvá to tak 3 minuty na malém plameni. Odstavíme a ještě chvilku mícháme. Necháme odstát a pak do krému vmícháme ušlahanou smetanu. Vložíme do lednice a necháme vychladnout.
Na dno vhodných malých mističek rozdělíme nejprve čokoládu se smetanou a na ni navrstvíme krém. Posypeme třtinovým cukrem a oflambujeme pistolí k tomu určenou. 

Poznámka:

Já jsem zřejmě udělala krém trochu řidší, než by měl být, nechala jsem už v mističkách přes noc, tak to mám tříbarevné :-) Dolů klesl hustší krém a nahoře zůstala nadýchaná pěna. Ale i tak je to lahůdka. Ovšem hoooodně kalorická.





Žádné komentáře:

Okomentovat