čtvrtek 20. března 2014

Hovězí steak " Stroganoff " ( Stroganov )

Na přípravu budete potřebovat:

2 kvalitní hovězí steaky pokojové teploty( já jsem použila hanger steak, může být z roštěnce nebo svíčkové)
hrubá sůl
pepř
olej

Na omáčku:
1 malá cibule nebo šalotky
několik čerstvých žampionů
1 kyselá okurka
1/2KL sladké červené papriky
1KL rajčatového protlaku
3PL brandy ( můžeme vynechat)
100ml zakysané smetany ( já jsem přidala ještě cca 50ml sladké)
kousek másla
trochu vývaru
zelená petrželka
sůl 

Postup:

Steaky očistíme, opepříme čerstvě mletým pepřem a potřeme olejem. Necháme půl hodiny odpočinout.
Rozpálíme kvalitní pánev vhodnou na přípravu steaků a maso na něm opečeme z obou stran. Popis přípravy steaku je podrobnější v receptu v Poznámce. Maso vyjmeme, zabalíme do alobalu a uchováváme v teple.
Do výpeku přidáme kousek másla, na něm zesklovatíme najemno nakrájenou cibuli, vhodíme pokrájené žampiony a až zhnědnou, osolíme a poprášíme paprikou. Promícháme a zalijeme brandy. Necháme odpařit a poté přilijeme cca 3PL vývaru. Necháme probublat, vsypeme nakrájenou okurku a přimícháme obě smetany, případně jenom zakysanou, jak kdo rád. Prohřejeme, svaříme na požadovanou hustotu a podáváme ke steaku posypané petrželkou. 

Poznámka:

Podrobnější popis přípravy steaku zde

Spojení steaku a Stroganoffa ( Stroganova) jsem viděla u kuchaře Romana Pauluse a moc se mi to líbilo. Proč krájet krásný kus masa na nudličky, když se do něj můžete pěkně zaříznout a chuť bude úplně jiná :-)


 



1 komentář:

  1. Vypadá to skvěle,jdu do toho,dám vědět jak to dopadlo,trochu se toho bojím,ale kdo nic nezkusí,ten nic nezkazí.přeji hezkýden.

    OdpovědětVymazat